3 Ocak 2012 Salı

İnanmıyorum

Yaşanılmış ve yaşanılan gerçek olaylara devam.Hemcinslerim,özelliklede evli olan hemcinslerim benim için çok değerlidir,kimse yanlış anlamasın,söz meclisten epeyce dışarıdadır.
Lise arkadaşlarımı 14 yıl sonra bulup,birkaç kere çeşitli organizasyonlarda buluşmuştuk,hem sınıf arkadaşlarım hemde bizim liseden olan yeni arkadaşlarlada tanışma imkanım olmuştu.O gece Üsküdarda Fethipaşa Konağında iftar yemeğinde buluşmaya karar verilmişti,liseden bir arkadaşım bizim semte yakın oturduğundan onunla beraber gittik.Orada 'Güzel' adında lisede aynı okulda okuduğum bizim sınıfımımızda olmayan ama görünce simasını hemen tanıdığım arkadaşımıda gördüm.Çok pozitif,çok güleç,çok iyi birine benziyordu.Okuldayken başka bir sınıfta olduğundan pek tanımıyordum onu,masada tanımadığım birkaç arkadaşım daha vardı.Neyse iftar yemeğimiz yendi,eve geldik,feysbuktan yeni arkadaşlarımız eklendi,o geceki resimlerimizi gördüm.O gece o masada 10 kişiymişiz,yazıyı yazarken arkadaşlarımın yüklediği resimlere yine baktım.O gece başıma gelenleri ayrı bir yazı yazmam lazım.

Güzel isimli arkadaşımla faceden arada bir naber nasılsın şeklinde devam eden arkadaşlığımız,aylar sonra bana gelen mesajla devam etti.Mesajı bir arkadaşımız atmış,Güzel'in annesinin vefat ettiğini,mevlüt okutulacağını,arkadaşımızın cep telefonunu yazmış.Hemen kaydettim ama aramadım.Çünkü biliyorum ki başı kalabalıktır.Çalıştığım içinde gidemedim malesef ama çok üzüldüm.

Bir gece bir mesaj yazdım ona ' Güzelcim,biliyorum şu an kendini kötü hissediyorsun,ben sana ne söylesemde iyi hissedeceğinide sanmıyorum,anneciğini kaybettin,duyduğumda üzüldüm.Seni teselli edecek çok sözler demek isterdim.Başın sağolsun desem sana diyeceksinki,benim annem öldü nasıl başım sağ olabilirki,eminim herkes bu sözleri demiştir ve benim gibi sende bu lafa üzülmüşsündür.Ben babamı kaybettiğimde etrafımdaki insanlarda aynı bu şekilde söylediklerinde bende sinir oluyordum.Ölen öldükten sonra başım nasıl sağolabilirki?O yüzden Allah rahmet eylesin anneciğine,mekanı cennet olsun.Ama biliyor musun? O seni görüyor şu anda ağladığında üzülüyor,sen sevindiğinde oda seviniyor.Annen için dua et,bol bol dua et..İstediğin zaman görüşelim her zaman bana ulaşabilirsin dertleşmek için konuşmak için görüşürüz'. Oda bir kaç gün sonra teşekkür ettiğini yazmış..

Aradan bir hafta civarında bir zaman geçti ve arkadaşımın eşi de bana mesaj atmış,arkadaşımın eşi mi dedim ben?evet arkadaşımın eşi,Güzel evliydi.Tamam da eşi ne alaka? Mesajda benim yazdıklarımı çok duygusal,manalı bulduğunu Güzel'in yanında olmamın onun çok hoşuna gittiğini ve teşekkürlerini yazmış.Ve beni faceden eklemiş arkadaş olarak.Şaşırdım yani benim kanka olduğum insanların bile eşidir,nişanlısıdır yada sevgilisidir onlarla bile yakın olsamda onlar bile beni eklemezler ki?Bana tuhaf geldi,ortak arkadaş listesinde o gece yemekteki arkadaşlarımıda görünce ayrı bir şaşırdım herkesi eklemiş dedim,ama eklemedim,kibarca teşekkür ederim önemli değil yazdım,arkadaşlık isteğinide reddettim.

Güzel'ede zaten söylemedim,zaten konuşulacak konuda değildi,pekde umursamadım.Başka bir tarihtede 1 yıl sonrasında bir kahvaltı organizasyonu yapıldı,bu sefer pekde tanıdığım arkadaşlarım yoktu Güzel vardı sadece,14 yıldır görmediğim öğretmenlerimi görecektim ellerini öpecektim zaten kim varsa kim yoksa bana neydi?Bir hocamız taa Adanalardan İstanbul'a gelmiş ben onu görmez miydim?Derken öğretmenlerimle hasret giderdim,Güzel'le görüştük,bizim diğer arkadaş grubumuz yoklardı,Güzel'in boşandığını öğrendim.Olabilir herkesin başına gelebilir.Bizim toplumumuzda zaten dul bir kadınsanız hemen başka bir gözle bakarlar ya,ben öyle bakmayan cinsten bir insanımdır.Beni ilgilendirmez,eşiyle anlaşamamış olabilir,sorunları kendi aralarında.Zaten arkadaşım annesinin vefatındaki üzüntüsündeydi,zor ve kötü bir dönemden geçiyordu.Pek konuşamadık o kalabalıkta,feysten falan yazısıyorduk bazen telefonda konusuyorduk.Bana o gerçek dostları sandığı kişilerin onunla artık görüşmediğini,eski eşiyle görüştüklerini anlattı.Eski eşi kısacası tüm cevresine arkadasımı kötülemiş,akrabalarıda dahil,herkeslede arasını bozmuş.Bu arada bende bazı olaylar nedeniyle onların hiçbirisi ile görüşmüyorum.Bir yıl sonrasında yani ikibucuk ay oncesınde benı aradı nişanlandığını söyledi.Onun adına sevindim,mutlu olmayı hakediyordu.Birkaç gün sonra nişan resmini profil resmi yapmıştı,tabii hemen görünce 'mutluluklar dılerım Güzelcim yüzünü gülerek görmek benide çok mutlu etti :) ' yazdım.. Arkadaşımın tanıdıklarıda mutluluk dolu şeyler yazmışlar,liseden yine aynı gruptan bir evli bayan arkadaşımızda,adı Çirkin : 'İnanmıyorum........ ' yazmış.Sanki resimdeki kişi kötü birşey yapmış,sanki gitmiş namussuzluk yapmış gibi..Ve ben artık dayanamadım diğerlerini sildiğim gibi o kızıda sildim.Derken Güzel'le konuşuyoruz yeni yıl haftasıda bulusmayı planlıyorduk,yaa gördün mü ne yazmış sildim onuda nasıl inanmıyorum... yazar sen sanki ne yapmışsınki yazdım,aman yaa bosver klasik ev hanımı modu yazmış arkadaşımda.Hayır yaa öyle olsa en azından..O kadın varya onlıne people dedığım yerden erkek arkadas bulunan feysbuk uygulamasında hergun girip kendine erkek arkadas bulmaya calısıyor,hemde evli !! dedim dayanamadım artık çünkü insanların namussuzca davranıpta namusluymus gibi yapmalarına,başkalarına çamur atmalarına ki,birde senin ne yaptığın belli değilse dayanamam.Arkadasımda sasırdı anlattıklarıma.
Ertesi gün bir arkadasımla Bakırköydeydik,tesadüfen Güzelde geldi ve yeni yıl öncesi görüştük.Bana arkadaşlarının,o canım dediği herseylerine koştuğu arkadaslarının,eski eşiyle menfaatleri için görüştüğünü kendisiylede arkadaslıklarını bitirdiğini anlattı..Ve biliyor musun Çirkin ben sana inanamıyorum! sanada ve diğer arkadaşlarınada inanamıyorum! 

Bir insan dostunu satmaz,gidipte ayrıldığı eşinin yanında olmaz.Dostunun yanında olur..İnanamıyorum,o kızı lise mezunu sandığınızda onu aptal yerine koyduğunuza,İnanamıyorum üniversite mezunu olduğunu öğrendiğinizdede iyi davranıp,bazı şeylerde fikrini sorduğunuzda..İnanamıyorum bu kadar çıkarcı,satıcı insanlar olduğunuza ve bilmediğiniz başka birşeyde var,cuma günü öğrendim Güzel'in nişan resmi sandığınız resim aslında nikahının resmi,yani o kız namusuyla evli bir kadın şu anda..Sizin gibi insanlara ben inanamıyorumki...Bu kadar önyargılı olduğunuza İnanamıyorum...Birşeyi bilip bilmeden,görüp ne olduğunu anlamadan kararlar veriyorsunuz ya... Hepiniz üst düzey yöneticilersiniz yaa... İnsan olamamışsınız ya..Ben en çok buna inanamıyorum....
Ve son olarak bir yorum daha yazdım o resme..'resıme baktıkca mutluluğunu görüyorum gözlerime inanamıyorum Güzelcim tanıdığım en harika insanlardan birisin,yalnız göründüğü gibi olmayıpta görünen insanlar vardır ya,neyse onlar kendini bilir zaten yaa yok yanlıs dedim kendini bilmez insanlarda varya bu dünyada sen onlara inat güleceksin mutlu olacaksın canım arkadaşım kıskananlar çatlasınlar.. sevgiler hep mutlu ol canım'..

Biricit efkarlandı ve bir sigara molası verdi.
resim alıntıdır
resim alıntı olsada yıllığımı bulamadım annem hangi kutuya koyduysa,resimdeki yıllık benım okulumundur :)

20 yorum:

  1. Bir solukta okudum yazdıklarını. Kısa bir film gibi... Hayat.. Tuhaf sanırım..

    YanıtlaSil
  2. Ahu hayat sürprizlerle dolu ve çok gerçek,keşke filmin sonunda hep güzel sonlar yaşansa,kötü insanlarda cezalarını bulsalar..

    YanıtlaSil
  3. Biricit inan ben artık hiç bir şeye şaşırmıyorum. İnsanların böyle olabilecegine inanmak istemiyorum sadece..

    Çok sözler söylerimde, söylesem nolucak o insanlar degişicekmi. Allah kimsenin karşısına bu tür insanları çıkarmasın..

    YanıtlaSil
  4. inanmıyorum yaa. bu önyargı en sevmediğim şey ve bicirit gibi okurken mia'da efkarlandııı..

    YanıtlaSil
  5. bu tarz insanlar hep olmak zorunda mı etrafımızda..bi defolup gitsinler,insanları rahat bıraksınlar ya.eğer çok fazla pislik görmek istiyorlarsa aynaya bakmaları yeterli olacak halbuki.dedikodu yapılacak esas malzeme onlarda.yaraları olduğu için bir başkasını sürekli kötü duruma düşürmek istiyorlar.ama başarılı olamadıklarını görmek,beni de mutlu etti.'Güzel' arkadaşın hep mutlu olur umarım.'Çirkin'ler de çatlasın patlasın,hıh

    YanıtlaSil
  6. ''Güzel'' açısından mutlu son olmuş ya,gerisi kendi derdine yansın.

    YanıtlaSil
  7. nefretle okudum... sevmiyorum böyle insanları... gerçekten hayat oldukça tuhaf... yok hayat da değil, insanlar tuhaf... kim dost kim düşman? ah biricitim temizleyelim şunları elimize lazer silahlar alıp!

    YanıtlaSil
  8. Aslıcım bende artık insanların yaptıklarına şaşıramıyorum,iyi insanlarla karşılaştırsın Allah hepimizi.

    YanıtlaSil
  9. Miacım önyargılı insanları bende sevmiyorum birşeyi bilip bilmeden yorum yapmak düşünmek kolay olandır.Efkarlı oldu ama biraz napalım gerçekler efkarlandırır bazen.

    YanıtlaSil
  10. Poliganum malesef böyle insanlar hayat boyu,hayatımızın bir yerinde karsımıza çıkıyorlar,aynaya bakıp hallerini görseler hersey çözülecekte onlar kendilerini çok iyi sanıyorlar herseyınde onların olmasını ıstıyorlar,kendılerını büyük görüyorlar,baskalarının acılarınından mutlu olmaya calısıyorlar ama sonları nasıl olacak bilmiyorum.. Umarım 'güzel' insanlar herzaman mutlu olurlar.Çirkin olanlarda çatlasınlar..

    YanıtlaSil
  11. mehtapcım Güzel gerçekten mutlu,diğerleride umarım yaptıkları şeyin cezasını cekerler,dertlerinede yansınlar..

    YanıtlaSil
  12. ninicim insanlar hakkaten tuhaflar,dost mu düşman mı dediğin gibi,ya bide düşman olsa dersin düşmanında,dostlarının düşmana dönüşmelerini insanın aklı almıyor.en iyi temizleme şekli hayatından cıkaracaksın,görüşmeyeceksin,dost olma makınesı ıcat edılsınde dost mu düşman mı o söylesin yalan makınesı gibi bizde anlayalım..

    YanıtlaSil
  13. Anindayorum.com (hih_webci) evet hayat garıp ve tuhaf,boyle yapanlar ınsanlar malesefki..

    YanıtlaSil
  14. şimdi bunu okuyunca güldüm.. gülmem gerekiyordu çünkü bir benzer olay başımdan geçti.. üzerinden 2-3 sene geçti sanırım, ben kısa film çekiyorum üniversiteden beri.. o zamanlar son kısa filmim için bir kız oyuncu ile görüşmüştük, ortak arkadaş grubumuzdan tabi.. sonrasında "ege" şivesi yüzünden ben rolu bu kıza vermedim çünkü gerçekten komik duruyordu.. sanırım kız buna içerlemiş olacak ki benim arkadaşlara "bu Erhan var ya, kendisiyle yatmam karşılığında rol verecekmiş bana kısa filminde" demiş! :D işin daha acıklı tarafı, o kız ile olan ortak arkadaş çevremin neredeyse yarıdan fazlası bu kıza inanıp "Erhan mı? hımm evet yapar o sapık" gibilerinden şeyler söyleyip kıza yağ çekmişler iyi mi?? onca zaman aynı tastan yemek yiyip aynı odada kaldığım arkadaşlar bile daha bana sorup soruşturmadan bir kızın iftirasına inanabiliyorlarsa ben naapiyim?? gülüyorum :)

    YanıtlaSil
  15. ErhaN bende senın yazdıklarına güldüm su anda :)
    gülmemiz gerekıyor cunku ınsanların ne oldukları bellı olmuyorkı,senın dostların bunu yapıyorlarsa zaten ınsanı en cok bu uzuyor,hıc uzulmemelı aslında gulmelı ve bu ınsanları hayatından tamamen cıkarmalı,iftira atmakta çok fena bırseydır.Oyle ınsanları hayatından cıkarmak daha ıyı.Arkadaslıklarına dostlukluklarına ıhtıyacta yok.. :)

    YanıtlaSil
  16. insanları, hep en yakınındakiler üzer zaten. değer vermediğin sıradan birisinin söylediği ya da yaptıkları seni ne kadar üzebilir ki. hayatta herşeye hazırlıklı olunmalı, insanlar "çiğ süt emmiş" diye boşuna demiyorlar.

    YanıtlaSil
  17. FRAGİLE her an her sey olabılıyor malesefki bu çiğ süt emmıs ınsanlar sürüsü yüzünden.dıkkatlı olmalı.

    YanıtlaSil
  18. Ne saçma, ne boş insanlar, dertleri ne anlamıyorum ki, yarın aynı şey senin başına da gelebilir, ne halt ediceksin o zaman, kim kurtaracak seni ya da sana kim ianancak. Çok acı ya, Allah korusun böyle canavarlardan, leş kargalarından!

    YanıtlaSil
  19. bahar006 malesef bu ınsanlardna cok var,dertlerı menfaat sadece ınsanları kullansınlarda oyle hayatlarına devam etsınler,insallah kımsenın karsına cıkmasın bu karakterdekı ınsanlar..

    YanıtlaSil