6 Haziran 2012 Çarşamba

Cafe Mystic İle Röportaj Yaptım! :)


O Bir Faydalı Blog Yazarı,O Bir Mühendis Olacak,O Bir Moderatörlerin Efendisi,O Okuyucu Listelerinde Blogstar Birincisi Cafe Mystic bu haftaki Yaz Köşesi Röportajlarımın konuğu ve işte keyifli röportajımız:) 
Röportaj teklifimi kabul ettiğin için öncelikle teşekkür ederim beni kırmadın. “Cafe Mystic” ne zaman blog dünyasına adım attı, “Cafe Mystic” ne demek, nereden bu isim aklına geldi?
     Rica ederim Biricit, ben teşekkür ederim. 2 yıl önce bir blog açmıştım, o zamanlar farkında değildim ama şimdi anlıyorum ki tarzı; her gün “regl sancısı”ndan bahseden blogcuların tarzıyla aynımış. 2 post atmış sonra silmiştim; “Bu olmadı yeaa diyerek.” Kimliğim gizli olsun istemiyordum fakat diğer yandan da kendimi çok açık edemiyordum. Erteledim blog yazmayı.
     7 aralık 2011’de ilk postumu yazdım bloguma. Burda, daha öncekinden farklı olarak, özel bir günlük tarzında değil; subjektif bakışla desteklenen, faydalı bilgiler verilen bir blog tarzı oluşturmaya çalıştım. Zaman içinde de tam olarak istediğim şey ortaya çıktı sanırım.
     “Mystic” kelimesini inanılmaz seviyorum; söylenişini, düşündürdüklerini. Neden “Cafe Mystic” olduğunu blogumun ilk yazısında şöyle açıklamıştım;
     "Cafe Mystic" mevzusuna da sürtünüp geçmeden edemem; burayı: liselilerin gelip rahatça yiyişebildikleri, sevgililerin rahatça kavga edebildikleri, entel arkadaşların son okuduğu kitaplardan bahsederken hafif müzik dinleyebildikleri ve kapıdan hızlıca giren yavşak bir adamın, “herzamankinden!" diyebildiği bir kafe olarak düşündüm, yani bir kafede olan herşey aslında burda yazılanlarda da olacak. Evet, yeterince sürtündüm, burda inebilirim sanırım.”

Blogunu uzun zamandır takipteyim, yazıların uzun bir araştırma ve düşünme sürecinin sonunda yazılmış. Yazılarını neye göre yazıyorsun, araştırmalarını nasıl yapıyorsun?
     İlgi alanım dışında yazmamaya çalışıyorum. Böyle oluncada yazacağım şey hakkında zaten bilgim oldugundan zorlanmıyorum genel olarak; ama, çok daha fazlasını gerektiren bazı konular oldu. “Vay beee, meğer ne az şey biliyomuşum hakkında” diyosun yazmaya başlayınca. Böyle oluncada evet, araştırmalar başlıyor. Konuya göre değişiyor bunun çerçeveside. Mesela son postlarımdan birinde 2 gün boyunca sürekli çeviri yapmak zorunda kalmıştım, ancak başlayabildim.



 “Blog benim isyanımdı!” diyerek ilk yazını yazmışsın, peki isyanlarını blogunda bastırabildiğine inanıyor musun? Kendini blog dünyasında nerede görüyorsun? Sence faydalı bir blogun var mı? Kendi görüşüm ben beğeniyorum yazdıklarını bazen küfürler havada uçsada yazdığın kalıplara uyuyor tabii fazlada abartmanı istemem :)
     “Blog Benim İsyanımdı!” başlığı, Sibel Kekili’nin gündem yaratan cümlesi; “Porno benim isyanımdı!” cümlesinden devşirme. Aslında sonrada pişman oldum bu başlığı attığım için, çünkü cümle çeşitli şekillerde, tıpkı benim yaptığım uyarlamalar gibi karşıma çıktı. İçime sinmedi sonradan ama ilk yazı oldugundan özeldi, değiştirmedim. O yazının içeriğinide şimdi okuduğumda kendime inanamıyorum aslında, çok çok çok iddialı ve komik bi giriş. Ama değiştirmiyorum bilerek, özel çünkü.
     Aslında isyan etmiyorum ve rahatlamak için blog yazmıyorum ama her paylaşım yaptığımda onlara birilerinin bir şekilde ulaşması ve faydalanması inanılmaz hoşuma gidiyor. Zaten bu nedenle, mümkün olduğunca kendimden yola çıkarak, “uzmanlık” yazıları yazmaya çalışıyorum. “Meraklı” ziyaretçiye yönelik bir içerik oluşturmaya çalışıyorum. Kısacası evet, blogumun faydalı olduğuna inanıyorum.
     Cafe Mystic’i arkadaşlarımda okuyor, hatta belki ailemde; o nedenle orada hiç olmamış birinin taklidini yapmak istemem. Samimiyet bence burda başlıyor. Ailemle, arkdaşlarımla nasıl konuşuyorsam; orda da okuyucuyla aynı şekilde konuşuyorum, böyle oluncada; küfürler veya kendi uydurduğum bazı ifadeler oluyor.

Konuk yazarlık nedir sence? Blogunda herkes konuk yazar olabilir mi? Sen mi seçiyorsun yoksa onlar mı teklif etmeliler?
     Bloglarda konuk yazarlığı çok önemsiyorum; bu sayede misafir blogcular başka kitlelere ulaşma imkanı elde ederken, trafiklerinede katkı sağlıyorlar. Salt subjektif hikayeleri olmayan, Cafe Mystic’e ve dolayısıyla kendi bloguna katkı sağlayabilecek, faydalı içerik oluşturmayı bilen blogculara ben teklif ediyorum direkt olarak. Bunlardan biriside sensin biliyosun, çok yakında “Blog Hocam”da Cafe Mystic’e misafir olacak. Aynı şekilde, bende böyle bir istek doğrultusunda elimden geleni yaparım.


Weblog Sözlük’te moderatörsün, Weblog hakkında konuşalım birazda; gelişimini nasıl buluyorsun? Yeterince blogcuya ulaşabildi mi Weblog Sözlük? Mesajlarımızı görebiliyor musunuz? :)
     Weblog Sözlük, “yorumum geldi”nin enfes projesi. Tüm ünlü sözlüklerde yazdım ama en ilginç deneyimi Weblog’da yaşadım. Gerek yazarları, gerek içeriği çok farklı. Belirli bir formatımız var ve bu format; yazarları sıkmamak, yıldırmamak ve “sözlük kültürü” açısından çok farklı yerlerde olan yazarları barındırdığından öğretici olmak üzerine kurulu. Hedef kitlesi blogcular olduğu için hayalci olmamak lazım diye düşünüyorum. Weblog Sözlük’ün başarısı bu bağlamda düşünmek lazım; o halde, inanılmaz hızla gelişen bir sözlük diyebilirim.
     Ben orada daha çok kendiliğinden oluşan şartlar nedeniyle, “format” konusunda yardım etmeye çalışıyorum ve “cezalandırıcı” olarak görev yapıyorum. Biliyosun, bu kadar iyinin arasında birde kötü şart.
     Daha önce sinirlerimi zıplatan blog yazarlarını orada anlık olarak girdiği duyguları, düşünceleri gördükçe sevmeye başladığımı farketttim, uzaktan seyrettiğimiz blogcuları tanıma fırsatımız oldu. Bu arada; özel mesajları göremiyoruz, gönül rahatlığıyla dedikodu yapabilirsiniz.



Son olarak blog dünyasına yeni gelmiş arkadaşlarımıza önereceğin şeyler, tavsiyelerin var mı? Blog dünyası hakkında ne düşünüyorsun? Sosyal mesajın var mı okuyucularımıza?:)
     Blog açtıktan hemen sonra, abilerine, ablalarına özenip; “fenomen” olma sanrısına düşüyor gördüğüm kadarıyla şimdilerde bir çok yeni blog yazarı, gerçeklerle yüzleşip yazmayı bırakmalarıda uzun sürmüyor. Çok fazla hevesli olmamalarını öneriyorum. Ve en önemlisi, faydalı içerik oluşturmak, belirli bir yeti gerektiriyor. Daha sonra yazdıklarını okuyup; “Ne salakmışım.” demek ve insanın kendi yazdıklarından utanması hiç hoş olmamalı. Bunun için bilgilerini ve üretkenliklerini iyi sorgulamaları lazım blog açmadan önce.
     Blog dünyası inanılmaz hızla gelişiyor, her zaman söylüyorum; burada erkenden, güzel bir yer tutmak gerekiyor. Bilgiye ulaşmak giderek kolaylaşıyor.
     Teşekkürler Biricit.
Ben teşekkür ederim Cafe Mystic keyifli röportajın için,beni kırmayıp Yaz Köşesi Röportajlarımın bu haftaki konuğu olduğun için teşekkürler:) Cafe Mystic'in bloguna buradan
http://www.cafemystic.blogspot.com/ ulaşabilirsiniz.

Kafasına saç tokasından başka bir şey takmayan Biricit der ki ;Yaz Köşesi Röportajlarım son hızıyla devam etmekte,hazır yaz da gelmişken,kahveli-çikolatalı milk shakenizi alın ve keyifli röportajlarımın devamını bekleyin:) Biricit çook gülüyor çoook:))))

18 yorum:

  1. Un caloroso abbraccio...ciao

    YanıtlaSil
  2. Bilmediğim bir blogu sayende tanımak iyi oldu. Yarın bloguna gidip ayrıntılı olarak okumam lazım :)

    Soruların çok yerinde Biricitim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım röportajımı,umarım arkadasımızın blogunu ve yazılarınıda beğenırsın:)
      sevgiler Aslıcım.

      Sil
  3. cafe mystic çok çok beğendiğim bloglardan biri emeğine sağlık çok güzel olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende cok beğenıyorum,ilgiyle okuyorum blogunu:) röportajımızı beğenmene sevındım birgaripSeyma:)

      Sil
  4. cafe mystic iyi oldu.. ben çok beğeniyorum içeriklerini.. bravo sana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede iyi oldu,hatta süper oldu:)) güzel yazıları var,bende okuyorum. tesekkurler canım:)

      Sil
  5. Tebrik ederim canım , röportaj çok güzel olmuş .
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim Zeynepcim:)
      sevgiler.

      Sil
  6. naçizane bir önerim olabilir mi?sonraki röportajlarını önceden açıklasan kiminle ypacağını mesela.bu sayede senin aracılığınla o blog ya da blogger hakkında merak ettiklerimizi de sorabilsek nasıl olur dersin?örneğin ben cafe mystic ile röportaj yapacağını bilsyedim şu soruyu sormak isterdim:birgün bloglara sansür uygulanacak olursa ne düşünür,ne der vs.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa aslında olabilir dediğin ebrucum bu sefer yorumunu şu an gördüm spamdaydı yorum karmasasındayım valla:))
      dedığın olabilir aslında sorular açısından ama konuklarımda istemeyebilirler pek özele girmiyorum mesela pek değil hiç girmem aslında ama senin sorun çok güzel,genelde blogu hakkında soruyorum,ben konuklarımı açıklamıyorum sürpriz olsun diye,ama kendisine soralım buradan eminimki cevaplayacaktır bu soruyu.

      Sil
  7. ---------------------------------o0o---------------------------
    örneğin ben cafe mystic ile röportaj yapacağını bilsyedim şu soruyu sormak isterdim:birgün bloglara sansür uygulanacak olursa ne düşünür,ne der vs.?
    --------------------------------o0o----------------------------

    geçtiğimiz yıllarda blogger'ın türkiye'de erişimi durdurulmuştu. sebep olarak iddianamede; toplum ahlakı vs gibi konulardan, örgüt kurmaya kadar bir çok şey söylendi.

    yine benzer bi yasak, heran blogger'ın başına birkez daha gelebilir. bu şartlarda türkiye'de bu tarz kararlar ne yazık ki bir kişinin dudaklarının arasındakilere bakıyor, hukuk çerçevesinde alındığı şüpheli.

    yine benzer bi durumla karşılaşırsak, sonuna kadar tam gaz kendimi ifade etmeye çalışırım, diğer bloggerlarada bunu tavsiye ederim. hatta aklıma bu soru çok önceden geldi ve yedeğimide aldım; cafemystic.wordpress ve tumblr. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cafe Mystic sen önlemini almışsın valla bizede öğret nasıl yapıcaz onu:) evet yedeklemek lazım bencede geçen sene twitterda duymustum ben blogumadokunma hastagıyle blogcular yazıyordu,hatta blogum yoktu o zaman bende desteklemıstım twitterdan onları.

      Sil
    2. O dönemi bende yaşadım dns değiştirip devam ettim.:)ama çoğu arkadaş yazamadı ve buradan uzaklaşanlar oldu.Benimde bir dönem uzaklaşmam da etkisi azda olsa vardır.

      Sil
  8. discount bikes london
    Excellent Working Dear Friend Nice Information Share all over the world i am really impress your work Stay Blessings On your Work...God Bless You.
    cheap bikes

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you,
      loves from Istanbul
      God bless you..

      Sil
  9. huyumkurusun yanıtladan yanıtlayamıyorum bloggerda bı sorun var. ben o donemlerı bılmıorum valla.sız cok eskılerdensınız sanırım.

    YanıtlaSil