17 Ocak 2017 Salı

Yaş 35 Yolun Yarısı Eder!


İlham bir anda gelir, yazamam diyordum, yaz blogunda diyordun ya hani.. tüm olup biteni yaz oradan okusun. Şimdi okuyor musun bunları bilmem ama gerçi sana değil yazdıklarım, kendim için.. ama yine aklıma geldin sayın dostum..

Bir arkadaşım yazmıştı epey bir zaman önce iletisine; 'ne zaman anne ve babası ile fotoğraflarını paylaşanlarını görsem vallahi billahi de kıskanıyorum sizi' diye. 


Bende aile fotoğrafı paylaşanları kıskanıyorum; İTİRAF EDİYORUM! işte!! Çocukları yan yana ve eşi yanında hani, içten içe kıskanıyorum onları. Niye biliyor musun? Çünkü birbirini seven iki insanın birbirini bulması zor, seven insanı bulmak zor ve o zor anların yani sevgi dolu anların kıymetini bilmiyormuş gibi geliyorsunuz bana. Keşke daha da sarılsanız birbirinize keşke daha da çok sevseniz birbirinizi diyesim geliyor, ben yaşayamadım o anları hiç bir zaman, keşke benim yerime de yaşasanıza daha çok, daha içten, daha kıymetini bile bile diyorum içimden. 

Keşkeler içimden geçerken doğum sancılarım başlıyor birdenbire, bugün 35 yaşında olmuşum, hani yolun yarısı dediklerinden.. Yolun yarısı böyleyse kalanı nasıldır kimbilir? Annemin doğum saatime yaklaştıkça bana seneler sonra anlattıkları geliyor aklıma; 'hep dua ettim' diyor 'esmer bir kızım olsun kapkara olsun' diye, hani kar yağmış, sokağa çıkma yasağı varmış, taksiciler bile götüremezken yolda doğuyormuşum ya az kalsın..  Babam beni ilk gördüğünde o kadar sevinmiş ki; hemşireye yüklü bir bahşiş vermiş, anneme de kebaplar almış ilk sütüm kebap eşliğinde olmuş.. Mercimek mercimek bakan gözlerim varmış, hiç uyumazmışım geceleri, beni sallarlarmış babamla beraber uyku dolu gözleri ile, ben kara kara bakarmışım..  Bana 'karabiberim' diyen bir anneannem varmış,mış mış.. Bir varmış bir yokmuş sonra gerçekten kimse yokmuş. 


Çok yalnızmışım, hem de çok.. Dost bildiğim kimselerde yokmuş, dost sandığım çokmuş da gerçek dostum var mıymış ki? Hayal kırıklıkları birbirini kovalarken çok mu yeşilçam filmi öğrenmişim ki gerçek acıların yanında filmlerin bile acındıracak etkisi kalmamış..  Çok sevmişim çok özlemişim değmeyecek insanları, hakettiğinden fazla değer verip başımın tacı ettikten sonra da almışım ağzımın payını.. 

Bu yılbaşı gecesi pırıl pırıl yanan ışıklara bakarken annemi düşündüm. Yaşasın çok istedim olmadı. Hayatta istediğimiz şeylerin çoğu zaman olmadığını bir kez daha anladım. Onu çok özledim. Babamı çok özledim. Birini çok sevdim, o da beni en az onu sevdiğim kadar sevsin istedim olmadı..
Bu dünyada istesen de çoğu şeyin olmadığını bir kez daha anladım. Elimizden gelmeyecek şeylerin olduğunu, bu dünyada insanın başına her şeyin gelebileceğini, kaderimizde ki bazı şeyleri değiştiremeyeceğimizi bir kez daha gördüm. Bazen ne yapsakta olmaz, fayda etmez, bazı şeylere gücü yetmez insanın, başka bir şey vardır. O'nun elindedir bazı şeyler.

Olmamalıdır, ya da onun takdiri ile olmaktadır, elden bazen hiç bir şey gelmez. Zorlasan da, çok istesen de canını vermek istesen de o şey için yine de bir şey yapamazsın.. Yırt kendini yine de olmaz.. Sadece özlersin ve dua edersin.Umut edersin..yine de güzel şeylerin olacağını, çabalarsın..

Cahit Sıtkı Tarancı'nın şu dizeleri ile veda ederken;
'Yaş 35 yolun yarısı eder,
Neylersin ölüm herkesin başında. 
Uyudun uyanamadın olacak. 
Kimbilir nerde, nasıl, kaç yaşında? 
Bir namazlık saltanatın olacak, Taht misali o musalla taşında.'

iyi ki doğmuşum...

sıcacık ve samimi dünyanızda beni yaşatıp büyüttüğünüz için, benim ailem olduğunuz için binlerce kez teşekkür ediyorum, sizlere layık olmak dileğiyle..





10 yorum:

  1. Tertemiz kalbin, iyilik dolu kalbin var...az tanıyorum ama çok sevdim seni...Allah tüm kayıplarının üzüntüsünü unutturacak bir mutluluk versin inşallah sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım güzel yorumun için çok teşekkür ederim duygulandım şu anda. bende seni çok sevdim teşekkürler sevgilerimi gönderiyorum, inşallah hayırlısı diyelim canım:)

      Sil
  2. Nice mutlu yaşlara...
    ne olursa olsun umut ve sevgi başucunuzdan eksik olmasın :)
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hepimizin umudu yanımızda olsun her zaman, sevgiler:)

      Sil
  3. Yasemincim bir kere daha başın sağolsun yeni yaşını da tebrik ederim umarım bu sene bütün dileklerin gerçek olur hayırlısı ile :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım inşallah hepimizin dilekleri olsun:)

      Sil
  4. Nice yılara, mutlulukla inşallah. Daha güzel günler olacak inşallah. Umut çok güzeldir.Asla kaybetme. Yaşadığın anıların var elinde ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim evet anılarım kaldı sadece geriye, hayırlısı insallah canım sağol

      Sil
  5. bundan sonra yüzünün hep güldüğü bir ömrün olsun bundan sonra inşallah canım

    YanıtlaSil