22 Nisan 2018 Pazar

Black Mirror Dizisi Hatta Efsanesi Diyelim:)



Sizlere harika bir dizi önerim var. 4 sezonu şu anda yayında, diğer sezonu yani 5. sezonu ise sanırım önümüzdeki Aralık ayında yayınlanacakmış. Siz Black Mirror dizisini duydunuz mu? Her bölümünde farklı bir olayı, hikayeyi anlatan Black Mirror dizisi gelecekte teknolojinin, insan ilişkilerinin, sosyal medyanın nasıl olacağını gösteren bir bilim-kurgu, gerilim dizisi. Aslında 2011 yılında başlamış ama ben biraz geç keşfettim. Hafta sonları Sosyal Medya Yönetimi kursuna gidiyorum, yeni başladım, kurstaki hocamızın bu diziyi önermesi ile başladım izlemeye. Böyle güzel bir dizi olduğunu bilseydim keşke önceden izlerdim. Muhteşem bir dizi her bölümü ayrı heyecanlı ve keyifli. 

Dizi hakkındaki izlenimlerime gelirsem; gelecekte bizi hem iyi şeyler hem de yine insanların hırs ve yanlış davranışlarından dolayı ya da teknojinin kötü şekilde ilerlemesinden dolayı kötü şeyler gelecek gibi algılıyorum. Teknolojinin bize fayda sağlayacak şekilde gelişmesi tabi ki çok iyi. Fakat insanlığın bunu ne yönde kullanacağı da önemli. Mesela Facebook biz arkadaşlarımızla iletişime geçelim diye oluşturulmuş. Bunu iyi yönde kullanan da var kötü yönde kullananda var.  Elektrikli arabalar, robotların hayatımıza girişi çok da yalan değil yani şu an ki teknolojide bile bunlar mümkün ve ileride kim bilir bizleri, çocuklarımızı ve z kuşağını neler bekliyor. Özellikle Dibe Vuruş-  Nosedive 3. Sezon 1. bölümü kesinlikle izlemelisiniz. Her bölüm de birbiri ile farklı bir hikaye-senaryo olduğu için zorluk çekmeyeceksiniz. Dibe Vuruş bölümünde artık sosyal mecra olarak kullandığımız tek bir yer var, facebook ve instagram karışımı bir yer. Burada herkes birbirlerine puan veriyor, puana göre de toplumda bir saygınlık ediniyorsunuz. Tıpkı instagramda ki takipçi sayısının fazla olması ve buna göre prestij edinmek gibi. Tabi ki dizi de puan almak uğruna insanların neler yapabildiğine de şahit oluyorsunuz, dediğim gibi insanlar karakterleri ile yanlış davranışları ile teknolojiyi kötü bir hale de getirebilirler. Bence doğallık her zaman örnek olmalı, yapmacıklıkla veya satın alma takipçi ile sadece görüntüde bir saygı edinilir. Gerçek sevgi ve saygı kazanılmaz benim düşündüğüm, bırakın insanlar sizi olduğunuz halinizle sevsin. Mesela başka bir bölümde de 1. Sezon 3. Bölüm The Entire History of You- Hayat Hikayen de ise geçmiş anıları silebileceğimizi anlatıyor. Mesela bu eski sevgilileri unutmak için ideal bir yöntem olurdu bence :) İleride kim bilir bu teknoloji gelir belki de. Yapay zekalar da dizinin çoğu bölümünde yer alıyor. Tüm bu teknolojilerin sosyal medya da ki yeri ve insanların da 'insanlık' açısından ne hale geleceği bu dizide anlatılmış. Bilim kurgu filmlerinde veya dizilerinde neden sadece kurgu kısmı ile ilgileniliyor bilemiyorum aslında var olan veya olacağı tahmin edilen bir bilim üzerine de bu senaryolar üretiliyor. Bilimin her geçen gün geliştiği bir dünyada yaşıyoruz o yüzden bu dizi filmi mutlaka izlemenizi öneririm. Şimdiden gelecek aralık ayını merakla bekliyorum, muhteşem bir dizi olmuş. Siz izlediniz mi peki bu diziyi?  Herkese teknolojiyi tüm güzellikleri ile kullandığımız günler diliyorum, mutlu pazarlar..





7 yorum:

  1. ismini çok duydum ama izlemedim bu diziyi merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle tavsiye ederim canım teknolojiye, sosyal medyaya ve bilim kurguya ilgili isen çok hoşuna gidecek:)

      Sil
  2. Her bölümü birbirinden güzel mutlaka izlenmesi gereken dizilerden:) Bu arada blogunu takipteyim, bana da beklerim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede harika bir dizi çok seviyorum:)
      tabi geliyorum blogunuza sevgiler :)

      Sil
  3. Hemen listeme ekliyorum.:)
    Sevgiler
    Serazad
    www.rehargan.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim :)
      blogunuz gerçekten çok güzelmiş takibe alamadım takip nasıl edebilirim?

      Sil
    2. Merhaba,
      Sağ tarafta e-posta ile takip etme seçeneğimiz bulunuyor. Teşekkür ederiz :)

      Sil