7 Ekim 2020 Çarşamba

Pratik Yöresel Tarhana Çorbası Tarifim


Herkese mutlu günler dilerim. Bugün sizlere hem pratik hem de yöresel tarhana çorbası tarifimi anlatacağım. Tarifimde bazı püf noktaları da yer alıyor. Öncelikle malzemelerimiz; tarhana, domates salçası, zeytinyağı, sarımsak. (eskitadinda.com'dan aldım.) İstediğiniz miktarda tuz ama ben fazla koymuyorum tuz zararlı biliyorsunuz. Hem de aldığım tarhananın içinde de tuz var. Ekstra aşırı şekilde tuz katmamıza gerek yok.






Tarhanamızı bir kap içinde suda açarak kıvamının gelmesini sağlayarak başlıyoruz. Burada bir püf noktasından bahsedeceğim kullandığınız suyu sıcak, kaynar veya çok soğuk kullanmamanız gerekiyor. Oda sıcaklığında içme suyundan kullanıyorum ben. İki yemek kaşığı tarhanama yarım kase kadar su ile tarhanamı karıştırarak açıyorum. Sonrasında bir buçuk yemek kaşığı domates salçası, 3 diş sarımsağı, küçük doğrayıp ekliyorum, tarhanamı, bir yemek kaşığı zeytinyağımı, tuzumu ekleyip kaynatıyorum. 







Bir püf noktası daha; sürekli karıştırıp yapıyoruz. Böylelikle tarhanamız topak topak olmuyor tam kıvamında oluyor. İyice kaynayınca, beş dakika dinlendirip, servise hazır hale gelmiş oluyor. Şimdiden afiyet olsun, ben tadını çok beğendim. 









Tarhanamın içinde;  hiçbir koruyucu ve katkı maddesi bulunmuyor. Hiçbir kimyasal ve ilaç kullanılmayan, topraklarımızda yetişen domates ve biberler, yine bu topraklarda yetişen atalık buğdaylarından elde ettikleri ruşeymli ve kepekli unu, ev yoğurdu, Çankırı kaya tuzu, yerli nohut, yerli sarımsak ve dağlardan topladıkları kekikte bulunuyor. Paketi açtığımda zaten buram buram kokusu geldi burnuma. Tarhana seçimi de çok önemli, güvenilir yerden alınmalı. Ben bazen sabah ilk kalktığım zamanlarda da kışın içiyorum tarhanayı, bazen de dizi-film izlediğim de kupamda içiyorum. Tarhananın bir çok yararı var; tansiyonu düşürüyor, şeker hastalarına faydalı, sindirimi rahatlatıyor, yorgunluğu alıyor, cilde faydalı, hastalıklardan koruyucu, kemikleri güçlendirici. Kışın özellikle vazgeçilmezimiz olan bir lezzet. Başka bir pratik tarifimde görüşmek üzere:)


2 yorum:

  1. Böyle bir firmadan haberim yoktu sağol bilgilendirme için. Ben tarhanayı kavurarak yaparım. 3 kaşık tarhanaya 2 kaşık sıvıyağ koyarak kokusu çıkana kadar kavururum. Kokusu çıkınca soğuk su ve 3 kaşık domates salçası 8 sulandırılmış hali ile) ilave eder devamlı karıştırarak pişiririm.
    isterseniz deneyin seveceksiniz belki de. Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyeyim bu tarifini canım sevgiler teşekkür ederim:)

      Sil