3 Nisan 2017 Pazartesi

Mobitek E-Commerce Academy 2017 Seminer Notlarım



Herkese güzel, neşeli ve harika haberler aldığımız bir hafta diliyorum. Geçtiğimiz hafta Mobitek'in düzenlemiş olduğu E-Ticaret Akademisi seminerindeydim. Bir kaç aydır işime ara verip çalışmasamda daha önce Operasyon Sorumlusu, Müşteri Hizmetleri Back Office Sorumluluğu, Sipariş, Satış ve Tedarik Sorumluluğu, Sosyal Medya Sorumlusu gibi görevlerde Türkiye'nin önde gelen e-ticaret firmalarında iş deneyimlerine sahibim ve e-ticaret denildiğinde her şeyi öğrenmek istiyorum:) Bu amaçla bu güzel davete sessiz kalamadım, katılma ihtiyacı hissettim. Levent199 Workinton'da gerçekleşen Mobitek E-Commerce Academy 2017 ye gittim. Google Türkiye moderatörlüğünde gerçekleştirilen oldukça bilgilendirici bu seminerde; Migros Medya İletişim Kanalları Müdürü Ali Conker, Modanisa Dijital Pazarlama Müdürü Hüseyin Tamali ve Media Markt Dijital Pazarlama Müdürü  Ömer Kurukaya bizleri deneyimleri ile ve firmalarının sektördeki bilgileri ile sektör hakkında daha detaylı bilgilenmemizi sağladılar.







Google Perakende Müdürü İhsan Ceyhan Solak'ın moderatörlüğünde; hem keyifli eğlenceli hem de gerçekten kendi adıma çok bilgilendiğim bir seminerdi. Tesadüfen eski iş arkadaşlarımı bile gördüm:) Sektör aynı olunca çoğu yerlerde karşılaşabiliyoruz.







E-ticaret'in önde gelen markalarının ve dijital pazarlama uzmanlarının yer aldığı bu keyifli seminerde benim ilk kez öğrendiğim ve bana ilginç gelen bazı bilgileri sizlerle de paylaşmak istiyorum. Özellikle bu yazımı e-ticaret sektörüne ilgi duyan, e-ticaret ile ilgili kişilerin/online alışveriş sitesi açmayı düşünenlerin okumasını tavsiye ediyorum.

E-bay firması için bir araştırma yapılmış. Müşterilerin internet üzerinden alışveriş yaparken en çok neden dolayı alışveriş yaptıkları sorulmuş.(hangi sebepten dolayı bir alışveriş sitesini tercih edersiniz?) En çok tercih edilen cevap yani birinci olan cevap sizce nedir? Tabii ki seminerde bizlere de soruldu, herkes aklına geleni, düşündüğünü söyledi. Kalite, hızlı alışveriş, ücretsiz kargo, indirim çekleri, müşteri hizmetleri vs.. bir çok şeyi cevap olarak söyleyebiliriz. Gerçek cevap ise yani ilk olarak tercih edilen; müşterilerin ücretsiz kargo olduğundan dolayı internetten alışveriş yaparken buna dikkat ederek alışveriş yapması. Yani ücretsiz kargo olan online sitelerinin daha çok tercih edilmesi. Cevaplarda sırasıyla; online alışveriş sitesinden hızlı ve rahat alışveriş yapılması, indirim-fiyat- kuponların olması, geri iade rahatlığı şeklinde devam ediyor.

Mobil e-ticaretin ise şu an aslında hak ettiği yerde olmadığı da konuşulan konular arasındaydı. Şöyle ki; her 4 kişiden 3'ü mobilden siteyi inceliyor fakat bazı nedenlerden dolayı laptop ya da bilgisayarlarına geçerek alışveriş yapıyorlar. %75 i ise satışa dönüşebiliyor. Tabii ki yapmayanlarda çoğunlukta. Eğer satışı kaçırmak istemiyorsanız mobil üzerinden e-ticaret sitenizin hızını artırmanız gerekiyor. Çünkü müşteriler 5 saniye içerisinde açılmayan bir siteden bırakın alışveriş yapmayı veya ürünleri incelemeyi, siteyi kapatıp başka yere bakabiliyorlarmış.  Mobil üzerinden sitenizin 5 saniye içinde açılması gerekli. 

Google aramalarında mobil aramalar akıllı telefonlar üzerinden %50 oranındaymış. Bu da gerçekten üzerinde durulması gereken konulardan birisi. Youtube videoları ise; hemen hemen tv ler ile aynı izlenme oranındalar. En çok izlenilenler müzik videoları olsa da diğer en izlenilen videolar birşeyin nasıl yapıldığına dair. Youtube videolarında ki bu artışın daha da artanacağı bekleniyormuş, ne yapsam youtube kanalı mı açsam diye düşünmekten kendimi alamadım.

Seminerin sonunda ise; her sırada yer alan birine günün sonunda aklınızda neler kaldı, bugün en etkilendiğiniz diye bir soru soruldu. Tabii ki benim oturduğum sırada da bu soru bana soruldu, ne kadar yüzümü aşağılara tutsam, utangaç olduğum çok belli oluyor sanırım ki Google Perakende Müdürü bana yöneltti bu soruyu:) , birazcık utansam da mikrofunu zor tutsam da cevapladım:) Bu da benim için topluluk içinde konuşmama yönelik küçük bir anı oldu:) Bu güzel seminerde öğrendiklerim için; Mobitek, Google, Revotas, Migros, Modanisa ve Media Markt'a çok teşekkür ediyorum. Bir başka seminerde görüşmek üzere:)


2 yorum:

  1. Bilgilendirici bir yazı olmuş. Teşekkürler. Ücretsiz kargo için alışveriş tercih edilmesi ilginç geldi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ücretsiz kargo bana da ilginç geldi canım sevgiler:)

      Sil