26 Kasım 2022 Cumartesi

Ev Yapımı Yoğurt Nasıl Yapılır?




Herkese mutlu akşamlar. Organik ürünleri çok sevdiğim gibi ev yapımı ürünleri de çok seviyorum.

Yıllardır yoğurdumu kendim yapmaya çalışıyorum. Pandemi döneminde biraz ara vermiş olsam da dönem dönem yapmaya çalışıyorum. Çünkü daha organik, katkı maddesi olmadan yoğurt tüketmenin daha iyi olduğunu düşünenlerdenim.





Ev yapımı yoğurdumu yaparken 1,5 litre simental inek sütü kullandım.

Öncelikle sütümü iyice kaynattıktan sonra, ocağı kapatıp soğumasını bekledim. 7 saniye kuralını duymuşsunuzdur, serçe parmağımı batırdığımda yedi saniye bekleyip ( kaynamaya dayanma noktası) sonrasında eğer parmağım dayanamıyorsa yoğurdun mayasını ekleyip iyice karıştırıp, tencere kapağını kapatıyorum. Sonrasında battaniye ile de sarabilirsiniz veya 5 - 6 tane örtü ile de tencerenizi sarıp bekleyebilirsiniz. 5 saat bekledikten sonra tenceremi açıp kontrol ediyorum yoğurdun mayası tutmuş oluyor. Sonrasında iyice tencerem soğuduktan sonra kapağını koymadan tencereyi buzdolabına koyuyorum. 24 saat civarı bekledikten sonra kaymağı da tutmuş şekilde daha da katılaşmış oluyor.

Çok lezzetli ve çok hoşuma gidiyor, yapan herkese afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder