16 Ekim 2020 Cuma

Pratik Etli Kuru Fasulye ve Pilav Tarifi

 


Herkese güzel haberler aldığımız mutlu günler diliyorum. Bu yazımda sizlere geçen gün yaptığım çok pratik ve kolayca yapabileceğiniz bir tarifimden bahsedeceğim. Kuru fasulye ve pilavı kim sevmez ki? Ben bayılırım, en sevdiğim yemekler arasındadır. 







Kuru fasulye ve pilavımız için malzemeler: kuru fasulye, pirinç, soğan, biber, sarımsak, salça, zeytinyağı, tereyağı. Malzemelerimin hepsini eskitadında sitesinden almıştım. Bakliyatlar vücuda çok faydalı bildiğiniz gibi bende faydalı gıdaları daha çok tüketen biriyim. Doğal ve organik ürünler için eskitadında sitesinden alışveriş yapıyorum, gerçekten tadı bile çok çok lezzetli oluyor, tıpkı yıllar önce çocukluğumda annemin yaptığı yemeklere benziyor lezzeti. 300-400 gram civarında dana kuşbaşı da malzemelerimiz arasında. Ben yemeğimi iki kişilik olarak hazırladım o yüzden siz kaç kişilik yapacaksanız buna göre malzemeleri daha fazla tutabilirsiniz. Kuru fasulyemizi bir gün önceden su da bırakıyoruz. Daha kolay pişmesini ve yumuşamasını sağlıyor. Ben düdüklü tencere kullanmıyorum teflon tencerede yapıyorum yemeklerimi bu arada. 








Fasulyemizi bir gün civarı beklettikten sonra yemeğimizi yapmaya başlıyoruz. Soğanlarımızı doğrayıp zeytinyağı ile pembeleşene kadar kavuruyoruz, salçamızdan biraz ekliyoruz. Sonra sıcak su ile beraber kuru fasulyemizle tenceremize ekliyoruz. Önceden haşlayıp kavurma yapar şekilde kavurduğumuz dana kuşbaşımızı da tenceremize ilave ediyoruz. Yeşil biberlerimizi de doğrayıp tenceremize ilave ediyoruz. 2-3 diş sarımsağımızı da tenceremize ekleyip biraz daha salça ve biraz zeytinyağı, tuz ekleyip tenceremizi kaynamaya bırakıyoruz. Kaynayınca kısık ateşte 45 dakika civarında pişiriyoruz. Ocağı kapatıp dinlenmeye bırakıyoruz. Kuru fasulyeniz için bir püf noktası daha lezzetli olması için, lokanta usulü kıvamlı olması için salça oranını iyi ayarlamanız gerekir. Ben daha lezzetli olması için sarımsakta ilave ediyorum. 






Pilav için; pirinç, tereyağ, tuz, zeytinyağı. Pirincimizi sıcak suda nişastasını bırakması için bekletiyoruz. Yarım saat bir saat arası bekletebilirsiniz, sonrasında süzüp iyice yıkadıktan sonra pilav tenceremizde tereyağı ve biraz zeytinyağı ile kavuruyoruz. İyice kavurup tereyağı eridiği zaman pirincinizin ölçüsüne göre 1-1buçuk su bardağı (pirinçlerinizle aynı hizada olacak su kadar) suyu ekleyip tenceremizin kapağını kapıyoruz, suyu çekilince su çok az miktarda kalınca ocağı kapatıp bekletiyoruz. Tencerenizin üzerine bir örtü koyup pilavın dinlenmesini bekletebilirsiniz. Pilavınızı yaparken püf noktası pilavın lapa olmaması için su miktarına dikkat edip eklediğiniz anda çok miktarda sıcak su koymamanızdır. Az miktarda koyarsanız da bu sefer pilavınız sert ve kıtır kıtır olabilir. Su miktarına dikkat etmelisiniz. 

Pilav ve etli kuru fasulyeniz hazır, afiyet olsun:) Başka bir pratik tarifimde görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder