27 Şubat 2018 Salı

Bebeğinize İsim Koyarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?


Mutluluk dolu aşk hikayenizin sonunda evlendiniz ve hamile kaldınız. Dünyanın en şanslı insanlarından birisiniz artık. Peki bebeğinizin ismi ne olacak? Bebeğe koyulacak isim gerçekten önemli bir konu. Çünkü bir ömür boyunca ismi ile beraber yaşayacak. Bu yazımda bu konuya değinmek istedim. Bebeklere koyulacak isimler ve anlamları konusu bu yazımda değineceğim bir mevzu. Hiç düşündünüz mü isminiz konulurken aileniz buna nasıl karar verdi? 

Kendimden yola çıkacak olursam; ailemdeki genelde herkesin ismi iki isim. Benim ikinci adımda anneannemin ismi. Annemler anneannemi düşünerek ismimi o şekilde koymuşlar. Benim için de güzel bir anı oldu. Genelde bebek ismi konulurken ailedeki, büyük anne veya büyük babaların ismi konulabilir. Bundan çok çok yıllar evvel genelde böyle yapılıyordu fakat yine de böyle isim koyanlar var. Şimdiki zamanımız da ise genelde daha modern tarzdaki isimler bebeklere veriliyor. Fakat burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu; bebeğe isim verilirken ismin manasının yerinde olması. İster kız bebek isimleri olsun ister erkek bebek isimleri olsun; verilecek ismin manası iyice araştırılıp güzel manaları olan, iyi anlamlara sahip isimlerin bebeklere verilmesi gerekir. Aile bireylerinin isimleri verilebileceği gibi daha modern tarz da ki isimler de kullanılabilir. İki isim verilmesi de bence güzel, tabi ki anlamlı, manası olan isimlerin. 

Bebeklere isim verilirken hem modern hem de kimsede olmayan değişik isimlerde verilmek isteniyor. Bunun için çok araştırma yapıp karar verilmesi gerekir.  Ben daha çok eski zamanlarda kullanılmış, manası daha derin, anlamlı isimleri beğeniyorum. Bebeğim olunca da sanırım bu konuyu çok araştıracağım. Evrene pozitif enerjimi şu an gönderiyorum, umarım hayat bize tüm güzelliğini sunar:) Bir başka yazımda görüşmek üzere, mutlu akşamlar dilerim.


8 yorum:

  1. İsim gerçekten çok önemli 😊 neyse ki ismimi çok seviyorum 😊

    YanıtlaSil
  2. insan ismiyle yaşarmış doğru düzgün isimler koymak lazım çocuklara

    YanıtlaSil
  3. O pozitif enerjini alıyor ve öpüyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de güzel yorumunu alıyor ve öpüyorum seni canım sevgiler :)

      Sil
  4. Kişi ismiyle özdeşirmiş . İsim çok önemli , bu konuya ben de özen gösteriyorum . Bir bebeğim yok ama araştırıyorum güzel isimleri . :) Mutlu günler dilerim , sevgiler . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumunuz için. isim cok önemli bencede, mutlu günler, sevgiler:)

      Sil