7 Nisan 2022 Perşembe

Tuğba Dedeoğlu Demir ile Kitaplar ve Yayıncılık Üzerine Röportajımız



Çok güzel haberler aldığımız, kitaplarla iç içe olduğumuz, yeni şeyler öğrenip kendimizi geliştirdiğimiz günler diliyorum. Ceres Yayınları ve Zencefil Kitap Kurucusu, Lider Kadınlar programı yayıncısı ve sunucusu, Özüm 10.000 Kadın Girişimci Komitesi Başkan Yardımcısı Tuğba Dedeoğlu Demir ile çok keyifli bir röportaj yaptık.



- Başarılı bir kadın girişimci olarak; Ceres Yayınları'nın hikayesini ve başarısını bize anlatır mısınız?

Bir çocukluk hayalimi hatırladığımda artık yayınevi kurma vaktinin geldiğini düşündüm. Hatırlamak, yola çıkmanın ilk adımıydı. Hayalim sadece bir yayınevi olmak değil; sanatta, iş dünyasında, kişisel gelişimde hem faydalı yayınlar yapmak hem de etkinlik ve organizasyonlarla bu faydayı zenginleştirmekti. Amacım hep daha çok insana ulaşarak çözüm odaklı olmaktı. Bir tek kişi dahi “Şu sorunumu sizin yayınladığınız kitap çözdü” dese bana yeter diyerek yola çıktım. Şimdi bu mesajlar yüzleri hatta binleri buldu. Başarımızın en büyük etkeni elbette sevgili yazarlarımız; bunca harika içerik üreten, farkındalığı yüksek insanlarla yolunuz kesiştiğinde başarı, sadece bir kelime olarak kalıyor. Önemli olanın, onlarla gerçekleştirdiğimiz yolculuğumuz olduğunu düşünüyorum.

- Bir kadın olarak iş hayatında, yayın dünyasında yaşadığınız sıkıntılar neler oldu? Kadınlara önerileriniz nelerdir?

Ben bu zorluklara “kadın-erkek” olarak değil de “insan” olarak bakmayı tercih ediyorum. İçinde olduğum sektörde kadın istihdamı oldukça yüksek. Bu nedenle benim için bir zorluk yaşanmadı ama sektörün, kendi içinde -özellikle 2022 yılında- ciddi zorlukları var. Türkiye’de kağıt üretimi olmaması, okuma oranının düşüklüğü gibi pek çok unsurla aslında gelişime ihtiyaç duyan bir sektörün içindeyim.




- Endüstri Radyo'da yayınladığınız; 'Lider Kadınlar' programınızda birbirinden başarılı kadınları konuk ediyorsunuz. Sizi en çok etkileyen yayınınız hangisi oldu?

Evet, her defasında beni şaşırtan; azimleri, vizyonları ve hayata bakış açılarıyla ilham olan kadınları ağırlıyorum programımda. Hangi birini saysam bilmiyorum… Bir isim söylesem diğerlerine haksızlık olacak. Ama şunu söylemek isterim ki bu programın bana en büyük katkısı; “Her ne yaparsan yap kalbinden gelen sese kulak verdiğinde yaşam da sana ödülleri ve mucizeleriyle geliyor.” inancı oldu. Lider Kadınlar programı bunu bana getiren bir mucize. Dinlemek isteyen herkes https://radyo.stendustri.com.tr/category/podcast/111-lider-kadinlar/ tüm programların podcastlerine ulaşabilir.



- İŞ’TE KİTAP projesinden bahseder misiniz? İş’te Kitap’a nasıl ulaşabiliriz?

Yaklaşık bir buçuk yıl önce yola çıktık ve kurgu dışı yayıncılık alanında söz sahibi olan beş yayınevi ile “İş’te Okur” platformunu kurduk. www.isteokur.com iş dünyası alanında “doğru” içerik üretme ve okuyucunun bağ kurabileceği bir platform olma hayali ile yola çıktık. İlk yayınlarımızı Mart 2022’de yapmaya başladık. Hedefimizde canlı yayınlar, seminer ve sohbetler var.



- 'Hayatımı değiştirdi' dediğiniz, okuyucularımıza 'mutlaka okumalılar' dediğiniz üç kitap hangileridir?

Ben çok erken yaşta Simyacı’yı okumuştum; kişisel gelişime bakışımı, hayatın anlamına olan merakımı oluşturan kitaptır. 40 yaşıma geldiğimde Ufuk Tarhan’ın “T-İnsan” kitabını okudum ve yayınladım. T-İnsan, “60 yaşımda nerede olmak istiyorum?” sorusunu sordurttu ve kariyer basamaklarıma hep bu hedefle devam ediyorum. Şimdilerde pek çoğumuz gibi metaverse, blokzincir teknolojisi ve NFT’lere ilgi duyuyorum. Dr. Çağla Gül Şenkardeş’in “Blokzincir Teknolojisi ve NFT’ler” ve Ufuk Tarhan’ın yeni kitabı “Yarının İşini Yarına Bırakma” başucu kitaplarım oldu.

- Bir kadın olarak sadece girişimci, e-ticaret uzmanı, yayıncı değilsiniz, birçok alanda yer alıyorsunuz, insanların hayatlarına dokunuyorsunuz. Böyle bir yoğunlukta olmak size neler hissettiriyor, Tuğba Dedeoğlu Demir'in kadınlarla ilgili yeni projeleri neler olacak?

2000 yılından bu yana Davranış Bilimleri alanında eğitimler alıyorum, bunlara spritüel diye adlandırabileceğimiz pek çok eğitim de dâhil. O yüzden 2023’te artık bu alanda ilerlemeyi, Tuğba olarak yaşama katabileceklerimi zenginleştirmeyi diliyorum. Bilinçaltının gücüne inanıyorum. Bilinçaltı kodlamaların değişimi hayatımda büyük sıçramalara vesile oldu. Şimdi bu sıçramaları herkese anlatma ve herkes için mümkün olduğunu söyleme zamanı.



- Gelecekte kitap dünyasında ve yayıncılıkta ne gibi gelişmelerin olacağını düşünüyorsunuz?

Kitap basımının fiziki olarak yok olacağı söylense de buna inanmıyorum. Basım adetleri düşecek ama asla son bulmayacak! Bu bağlamda dijital yatırımlar yapmak, e-kitap üretmek, farklı kanallarda satış sağlamak zaten olmazsa olmazımız. Asıl önemli olan artık kitapların bir dizi, bir film gibi olacağı gerçeği. Hem okuyacak hem izleyecek hem de deneyimleyeceğiz. Metaverse’de bir kütüphane gezmek, bir kitabın sayfalarının içine girmek, bir kahramanla tanışmak nasıl olurdu? İşte bizi bekleyen deneyim bu…

- Kitap yazmak isteyenlere, kitap yazmayı düşünenlere bir yayıncı olarak tavsiyeleriniz nelerdir? Son olarak röportajımızı okuyanlara iletmek istediğiniz mesajınız nedir?

Kitap yazmak, boş vakitte olacak iş değil, bir hobi hiç değil. O yüzden kitap yazmak isteyenler bir disiplin ve plan içerisinde konularına odaklanarak vazgeçmeden, azimle yazmalılar. Okumak, yazmanın ilk adımı; ne kadar çok okurlarsa o kadar kolay ve güçlü yazacaklardır.

Yaşam, siz varsanız güzel ve anlamlı; önce kendimizi sevelim ve çok değerli olduğumuzu bilelim. Sonra istediğimiz her şey bir kapı kilidi kadar uzakta…


Tuğba Dedeoğlu Demir'e bu keyifli röportaj için çok teşekkür ediyorum. Ceres Yayınları'nın instagram linkini buraya bırakıyorum. 

https://www.instagram.com/ceresyayinlari/

Başka bir röportaj yazımda görüşmek üzere, mutlu kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder