15 Mart 2022 Salı

Kuduz Aşısı ve İnsanların Tepkileri



Herkese güzel olaylar yaşadığımız günler diliyorum. Güzel insanlarla çok da bir arada olamadığımızı görüyorum ama yine de dileyeyim bunu. Aynı zamanda sizinle dalga geçmeyenlerle bir arada olduğumuz zamanlarda diliyorum. Ve bir de üniversiteler bitirmiş ama kişiliği yerine oturmamış, o kadar üniversite bitirmiş ama hayatla ilgili hiç bir şey bilmeyen, kendini geliştirememiş cahil insanlardan çok uzakta olduğumuz günler diliyorum, çok tehlikelisiniz, gerçekten çok cahilsiniz. Muhatap bile olmak istemediğim ama her seferinde bir yerden karşıma çıkan insan türü.


İnanın hayvanları o kadar çok seviyorum ki. Yazıma böyle başlayacaktım aslında. Belki de bu yazıyı yazmayacaktım ama yazıp kafamı boşaltmak istedim buraya. Sokakta besleğim sokak kedilerinden birisinin tırmığı ile kafamda şüpheler oluşunca, hastaneye gidip kuduz aşısı yaptırmaya karar verdim. Çünkü beslediğim kedi bir gün öncesi de bana çok kızmış, üstüme atlayacakmış gibi bir şekilde hırladı, ertesi akşam da elimi tırmaladı. Çevrenin de çiğ et ile beslediğini biliyorum, ben kuru kedi maması veriyorum. İçimde gerçekten şüpheler oluştu, belki kızgınlık dönemindedir bilemiyorum ama içim içimi yiyeceğine hastaneye gittim. Bunun için karın geçmesini bekledim. Geçtiğimiz cuma akşamı bu olayı yaşamıştım. Kardan yollar açılınca hastaneye gittim. Sonrasında da sağ koluma kuduz aşısı, sol koluma da tetanoz aşısı yapıldı, tedbir amaçlı olarak. Aşı takvimine göre de belirli günlerde gidip aşıları yaptırmam gerekiyor. Bu önlem amaçlı bir durum. Kuduz değilim, sadece aşısını oldum.

Çevremde beni arayan soran herkese de buradan çok teşekkür ediyorum. İyiyim sadece ilk aşı biraz ağır geçti. Onun dışında çevremde ne denli cahil kişiler olduğunu da farkettim. Bir arkadaşım kendi kedimden mi kuduz geçtiğini sordu ve kocaman da gülerek bir mesaj yazmış bana. Kendisi çok iyi okullar bitirmiş, dışardan gördüğünüzde ne kadar aklı başında, işi gücü olan biri diyeceğiniz türden biri. Sorduğu soruya o kadar sinirlendim ki zaten aşılardan ateşler için de yanıyorum, enerjim düşmüş halde insanlara cevap vermeye çalışıyorum, arayanlarla konuşuyorum, bu bitkinliğimin üstüne bir de onun bu cehaleti karşısında artık sanırım çok sinirlendim. Ama yine de büyük bir nezaketle anlatmaya çalıştım. Kendi kedim aşılı, temiz ve evimde yaşayan bir kedi. Dışardaki canların çoğu aşısız ve kuduz bulaşma riski her zaman var. O kadar üniversiteler bitirmişsin ama dünyaya bakış, dünyayı anlama açısından hayatına hiç bir şey katamamışsın. Bu yaştan sonrada çok zor. Evet mesaja yazdığım cevap gibi 'hayatımda tanıdığım en cahil insan sen olabilirsin'..


Ben sokaktaki minik dostlarımızı da evimdeki evin erkeği Black Mirror'u da çok seviyorum. İnsanları da seviyorum, iyi yürekli olanlarını..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder