1 Kasım 2013 Cuma

Benim Dünyam


Kış sezonu başladı ve arkadaş grubumla sinema seanslarımızda başladı çok şükür:) Yazın sinemaya gitmiyorum pek ama kışın bir ihtiyaç gibi hissediyorum. Aslında korku ve gerilim filmleri favorilerimdir fakat en yakın arkadaşımın 'ben korkmak istemiyorum, ağlamak istiyorum ben :( bu film çok güzelmiş buna gidelim bunaaaaa!' demesi üzerine arkadaşımı kıramazdım tabii ki:) Arkadaşım, kız kardeşi ve ben geçen akşam izledik bu güzel filmi. Mendillerimizi zaten film başlarken arkadaşım dağıttı, alın bulunsun diye.. Zaten son yıllarda filmlere giden kitleye bakınca, ya çok güldürecek film veya çok ağlatacak. 





Filmin fragmanına dahi bakmadan gittim filme, sıkıcı bulacağımı umuyordum açıkçası ama oyuncuları cezbetti beni ve ciddi anlamda diyorum, ağlayacağımı düşünmedim. Ama arkadaşımda bende salya sümük kalakaldık. Film bir aşk hikayesini anlatmıyor, yani 'evim sensin' tarzında bir film değil.Metroport'ta akşam seansında arkadaşımın ve benim hüngürdeyerek ağladığımız, kız kardeşinin ise 'ağlıooolar hehheehhe' diye dalga geçip, filmin sonunda göz yaşlarına hakim olamadığı 'Benim Dünyam' filminin başrol oyuncuları; Beren Saat, Uğur Yücel, Ayça Bingöl, Melis Mutluç, Hazar Ergüçlü, Yasemin Conka, Erdal Küçükkömürcü, Turgay Kantürk.

Konusunu kısaca anlatacak olursam; filmi duyanlar duymuştur 'Black' isimli bir filmden uyarlanmış bir film. Zaten filmin başında da uyarlandığı söyleniyor.Black'i seyretmedim yorum yapamam fakat bu film gerçekten de çok duygusal sahneler barındıran, ağlatan bir filmdi. Kör ve sağır bir kızın, hayatla mücadelesini anlatıyor film. 2 yaşında ailesinin bu durumu öğrenmesi fakat ona nasıl davranacaklarını bilemeden 8 yaş civarına getirmeleri, sonrasında ise; kızın babasının onu akıl hastanesine yatırmaya çalışması ama karşılarına konusunda uzman bir öğretmenin 'hoca'nın çıkması ile, kör ve sağır kızın hayatındaki değişimler anlatılıyor, tabii ki sonu sürpriz ve bana hayatla ilgili şeyleri çağrıştırdı bu film. Aşk mesela çok mu önemli veya yaşamımızı düşündüğümüz de ne daha önemli sizin için? Bir umudunuz var mı mesela? Hayatınız da ki en önemli şey ne sizin için? Yaşamak mı, bir şeyleri başarmak mı? İnsanlara sadece insan olduğu için değer verdiniz mi? Yoksa bazı özelliklerine göre mi değer veriyorsunuz? 

Sanırım en çok ağladığım sahne; 'bir gün gelin olamayacağımı biliyorum' sözlerinin geçtiği, kör ve sağır Ela'nın kardeşine yazdığı mektup oldu.. Hüzün dolu, duygusal bir film, duygusal-dram türünde ki filmleri sevenlerin mutlaka izlemeleri gereken bir film olduğunu düşünüyorum. Ayrıca benim gibi filmle ilgili ön yargılı insanlarda mutlaka izlemeliler. Aynı zaman da 8 yaşındaki Ela'yı (Melis Mutluç) oynayan oyuncunun performansı harikaydı bunu da belirtmeden geçemeyeceğim.

Biricit derki; benim dünyam filmi kesinlikle izlenilmesi gereken filmlerden.

8 yorum:

  1. bu filmi ben de çok merak ediyordum, bir aksilik çıkmazsa mutlaka gideceğim veya daha sonra izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Allah sevdiğine bağışlasın!! hiç sevmem dramları hele uyarlamaları.. varsa yoksa gerilim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin. bende gerilim korku filmlerini cok severim ama bu film alanında yapılmıs guzel filmlerden birisiydi.

      Sil
  3. ben de çok etkilendim. uzun bir yazı da ben yazacağım bu film için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz bakalım canım merakla bekliyorum:) ben ve arkadaslarım da cok etkilendik cok guzel bir filmdi.

      Sil
  4. Filmin gerçek yaşam hikayesinde öğretmen kadın. İkinci çekimde ataerkil toplum olan Hindistan da öğretmen erkek oyuncu olmuş.Keşke bizim yapımcılarımız araştırma yapıp bu yaşamı gerçek şekliyle çekselermiş.Ama Beren in oyunculuğu hiç fena değil...Toplumsal duyarlılığı oluşturma açısından iyi bir film :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyarlanan filmi izlemedim o kısımlarını bilmiyorum:) gercekten yasanılmıs bir film mi? ama güzel bir filmdi

      Sil