13 Ekim 2013 Pazar

Yoğurtlu Acılı Pratik Çılbır :)


Bayram temizliği yaparken acilen yemek yapmanız gerekse:) hemencecik yapabileceğiniz çok basit bir yemek tarifi vereceğim:) Çılbır yapmayı bilmeyen yoktur zaten; tam bir bekar yemeği olduğu kadar kısa sürede yapılması ve yapımının basit olması nedeniyle, annemle ben sürekli yapıp yiyoruz tadı çok hoşuma gidiyor:)) Özellikle de kışın :)
4 yumurta ile yaptım bu seferkini; dört yumurtayı bir kaba kırıyoruz (yumurta kırmayı da biliyorum aslında neden evde kaldım acaba bunu çözemedim), yumurtaların sarılarının bozulmamasına dikkat ediyoruz.
Kaynar su dolu tenceremizin içine, kırdığımız yumurtaları kaşıkla sarılarını bozmadan atıyoruz. Birazcık tuz döküyoruz.Yoğurt için sarımsakları ince ince doğruyabilirsiniz, sarımsak ayrı bir lezzet katıyor. Sarımsaklı yoğurdumuzu hazırladıktan sonra, acı pul biber ile yağı bir tavada karıstırıp, hafif ateşte kızartıyoruz. Birkaç dakika yeterli oluyor. Yumurtalarımız kaynar suda piştikten sonra aşağıdaki resimdeki kıvama geldiğinde, bir tabağa koyup, üzerine yoğurt ve acı biberimizi döküp servis yapıyoruz:) Afiyetle de ekmeğimizi bandıra bandıra yiyoruz:))









Biricit kocasına çok güzel yemekler yapacak:)

16 yorum:

  1. süpermiş ellerine sağlık çok lezzetli oluyor kerata , :) bu arada canım kolay yemek tarifleri blogumda çekilişim var blogspot kullananlara özel çok faydalı bulacağını düşünüyorum beklerim sevgiler, http://www.seviminaskanasi.com/2013/09/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakacağım cekilişine canım, tesekkur ederim cok lezzetli olmustu:))

      Sil
  2. Harika görünüyor ellerine sağlık canım , Bizimde temizlik yemeğimizdir çılbır ,bende çok severim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim canım :) cok seviyorum bende:)) sevgiler

      Sil
  3. Ogrenciyken ev atkadim cok severdi bunu bende onun sayesinde yerdem off canim cekti simdi......ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım ben de hemen yapmalıyım :)

    YanıtlaSil
  5. Mantıya benzeyen görüntüsü ile çekicilik kazandı kereta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) yoğurt pul biber ve sarımsağın girdiği her yemek harika olur, mantıya da bayılırım bu arada:)

      Sil
  6. aaa resmi görünce ben mantı gibi bi şey bekliyordummm (:
    yumurta ve yoğurt bir arada nasıl bir tat acaba :)

    YanıtlaSil
  7. Yalnız o yağ nasıl bir yağ göl gibi arkadaşım bir lokma yumurta üstü bol biber ve yağ :)) bunu yemediğini umuyorum..

    YanıtlaSil
  8. valla yedim :)) yalnız o yağın altında yoğurtta var ondan öyle bi görünüm olusmus olabilir mi bilmiyorum ama yağlı yaptım biraz

    YanıtlaSil